1 min read

Udkast til ny guide om miljømarkedsføring fra Forbrugerombudsmanden

Featured Image

Forbrugerombudsmanden har udarbejdet et udkast til fælles spilleregler for den grønne dagsorden i en quickguide ♻

Læs udkastet hér: forbrugerombudsmandens hjemmeside.

I guiden fremgår det tydeligt hvornår ⚽ er i spil og hvornår der uddeles rødt kort ved anvendelse af generelle miljøudsagn som:


✔Grøn
✔Klimavenlig
✔Miljørigtig
✔Skånsom for miljøet
✔Mindre miljøbelastende
✔Naturlig
✔Bæredygtig
✔CO2 neutral

Når miljøudsagn anvendes i markedsføring, skal hele banen vises frem og ifølge forbrugerombudsmanden via en verificeret livscyklusanalyse.

Læs udkastet og reflekter over hvor mange gange du har mødt eksempler på ”rødt kort”

#greenwashing #sustainability #greenflushing

1 min read

klimaklar smv: Kom på bootcamp om CO2-måling

Hvordan kommer du i gang med at måle, reducere og rapportere din virksomheds CO2-aftryk? 🍀🌳♻️

Kom med når Dansk...

1 min read

Frokostpause med frisk luft, gåtur og indsamling af skrald

Vores medarbejdere har igennem længere tid haft en god vane med at få gået en tur i frokostpausen, så man lige kan få...

1 min read

Udkast til ny guide om miljømarkedsføring fra Forbrugerombudsmanden

Forbrugerombudsmanden har udarbejdet et udkast til fælles spilleregler for den grønne dagsorden i en quickguide ♻

Læs...