1 min read

Udkast til ny guide om miljømarkedsføring fra Forbrugerombudsmanden

Featured Image

Forbrugerombudsmanden har udarbejdet et udkast til fælles spilleregler for den grønne dagsorden i en quickguide ♻

Læs udkastet hér: forbrugerombudsmandens hjemmeside.

I guiden fremgår det tydeligt hvornår ⚽ er i spil og hvornår der uddeles rødt kort ved anvendelse af generelle miljøudsagn som:


✔Grøn
✔Klimavenlig
✔Miljørigtig
✔Skånsom for miljøet
✔Mindre miljøbelastende
✔Naturlig
✔Bæredygtig
✔CO2 neutral

Når miljøudsagn anvendes i markedsføring, skal hele banen vises frem og ifølge forbrugerombudsmanden via en verificeret livscyklusanalyse.

Læs udkastet og reflekter over hvor mange gange du har mødt eksempler på ”rødt kort”

#greenwashing #sustainability #greenflushing

1 min read

Baseline-indikatorer

𝐁𝐚𝐬𝐞𝐥𝐢𝐧𝐞𝐢𝐧𝐝𝐢𝐤𝐚𝐭𝐨𝐫𝐞𝐫 – har I styr på dem?

Vi snakker rigtig tit 𝐂𝐎𝟐-𝐮𝐝𝐥𝐞𝐝𝐧𝐢𝐧𝐠,...

Miljømarkedsføring

Ny kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring (endelig version)

I tvivl om hvornår I må kalde jeres produkter...

Velkommen til Jesper

Det er med stor glæde at vi byder velkommen til vores nye kollega Jesper Sørensen, der er ansat som senior programmør i...