Rapportering OG Kommunikation af klima & miljø 

 

iStock-177232985_1096x896

HVORDAN KAN VI KOMMUNIKERE VORES KLIMAINDSATS, OG  HVORDAN SIKRER VI COMPLIANCE? 

God kommunikation er troværdig kommunikation. Derfor handler det om at gøre, hvad man siger: walk the talk.

Vi hjælper dig med at gennemføre de tiltag, der giver en reel og målbar effekt, som kan dokumenteres og kommunikeres.

Samtidig sikrer vi, at tiltagene også er økonomisk bæredygtige for dig, så dit gode eksempel varer ved og bliver til ægte inspiration for andre.

Endelig hjælper vi dig med at rapportere og udarbejde klimadokumentation, som overholder de krav, der bliver stillet fra myndigheder, samarbejdspartnere og certificeringsordninger.

Flere og flere virksomheder bruger deres klimaprofil aktivt i deres kommunikation. Både når de laver PR og markedsføring, og når de skriver årsrapporter. Det er rettidig omhu, i en tid hvor forbrugere, medarbejdere, investorer og myndigheder kræver, at virksomheden viser, hvad den gør.

Der stilles stigende krav fra myndigheder og kunder om klimarapportering. En lang række virksomheder skal aktuelt og i fremtiden rapportere deres fremskridt mod faste standarder eller ved frivillige ordninger for at dokumentere virksomhedens klima- og samfundsindsats. Det stiller nye krav til din organisation.

I EnergySolution hjælper vi dig med at dokumentere og rapportere om virksomhedens klima- og miljøindsats, så du opfylder rapporteringskrav i forbindelse med lovgivningen og frivillige rapporteringer som f.eks. Energisyn, Årsregnskabslovens §99, EU CSRD, Science Based Targets m.v.

Fremtiden tilhører ikke kun de grønne varer på hylderne, men hele værdi- og forsyningskæder, der er grønne, og aktieporteføljer og pensionsordninger, der er grønne.

Den rigtige kommunikation er med til at positionere virksomheden i den nye virkelighed, og her er det vigtigt, at organisationen kender de krav, der stilles, og de benchmark, andre aktører har sat, så den ved, hvad der bør kommunikeres og rapporteres.

Virksomhedens stakeholders forventer nemlig ikke kun, at virksomheden kommunikerer sandfærdigt, den forventer også, at de resultater den kommunikerer er signifikante, og at påstandene bagefter kan efterprøves. Der har været for mange eksempler på virksomheder, der har overdrevet sine resultater.

Derfor bliver man let kritiseret for greenwashing, hvis ens grønne farve fader ud bag facaden. I EnergySolution giver vi dig en bæredygtig profil, som alle kan se er grøn – hele vejen igennem.

Læs mere om plan for grøn omstilling

Hvordan forankrer vi den grønne omstilling i organisationen, så vi får en adfærd, der gør en reel forskel?

læs mere om step 1 i  mod grøn omstilling

Green-recycling_1096x896

Kan vi hjælpe med jeres rejse?

 

Ønsker I at blive klogere på rapportering af jeres klimaindsats og kommunikation af klima & miljø? Eller hjælp til andres steps i rejsen mod grøn omstilling?

Så er I mere end velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak om lige netop jeres behov.

  Mød vores hold af rådgivere

 

Hør hvad vi kan gøre for jer

AIV_1096x896

Har du mod på mere? Se vores relaterede emner og cases.

Gå på opdagelse i vores inspirationsunivers.

Kan vi hjælpe dig? Skriv til os her.

Hvis du har spørgsmål eller tænker, at tiden er inde til et uforpligtende kald eller møde, kan du kontakte os her.